
Slik bygger du bedriftens digitale nav med AI
Bedrifter må håndtere stadig større mengder data. Disse ligger ofte i fragmenterte systemer som ikke kommuniserer effektivt sammen. Håndtering kan kreve tid, energi og en god dose tålmodighet. Skal bedriften jobbe effektivt, må alt fra kundedata, lagerstatus og ordreprosesser til prissetting og leverandørinformasjon henge sammen.
For å møte disse utfordringene har vi utviklet et kraftfullt og fleksibelt tjenestelag, som forenkler kompleksiteten og åpner opp for innovative forretningsløsninger.
Tjenestelaget er en integrasjonsplattform som hjelper virksomheten din med å koble sammen og effektivisere systemene dine. Med støtte for kunstig intelligens (AI) og høye sikkerhetsstandarder kan det skapes en smidigere og mer skalerbar drift, samtidig som det spares tid og reduserer risikoen for feil
– Vi ser at mange virksomheter bruker mer tid på å håndtere systemer enn på å skape verdi for kundene. En moderne integrasjonsplattform kan gjøre en stor forskjell for både de ansatte og bedriften, sier Joakim Wadskog, i Advania iBiz.
Ett digitalt knutepunkt for hele virksomheten
En integrasjonsplattform fungerer som et digitalt knutepunkt som kobler sammen alle bedriftens systemer. Det kan inkludere alt fra ERP og CRM til e-handelsplattformer og lagerstyring. Plattformen kan bygge på Microsoft Azure og levere integrasjon, automatisering og AI-baserte tjenester. Naturligvis med god sikkerhet i bunn.
En slik løsning tilbyr API-er for blant annet kundeadministrasjon, produktinformasjon, ordrebehandling og leverandørstyring. Oppdateringer skjer i sanntid på tvers av systemer, slik at bedriften får én felles kilde til sannhet, såkalt «Single Source of Truth» (SSOT). Det reduserer risikoen for feil og forsinkelser.
– Hvis en kunde endrer leveringsadresse, skal det ikke ta timer eller dager før alle systemene vet det. Oppdateringen skal skje umiddelbart, og den skal skje automatisk, sier Wadskog.
AI gjør data til beslutninger
Med innebygd AI kan integrasjonsplattformen analysere lagerbeholdning, forutse etterspørsel, tilpasse kundeopplevelser og foreslå optimal prissetting. Den kan også automatisk prioritere ordre basert på risiko for forsinkelser.
– AI gir innsikt, og det gjør prosessene smartere og mer proaktive. Det vil hjelpe deg med å ta en mer proaktiv rolle og kunne fokusere på å drive virksomheten fremover, sier Wadskog.
En slik plattform vil bygges på Microsofts sikkerhetsstandarder med autentisering via Azure Active Directory, ende-til-ende-kryptering og en Zero Trust-strategi. Alle forespørsler verifiseres fortløpende for å beskytte kritiske data. At systemet er robust og skalerbart er en selvfølge.
Klar for neste kapittel
Digitalisering handler ikke lenger bare om å innføre nye systemer, men om å få systemene til å fungere sammen. En integrasjonsplattform kan både effektivisere driften og legge grunnlaget for videre innovasjon.
– Teknologi skal ikke være en hemsko for vekst. Den skal skape muligheter som setter deg foran konkurrentene, avslutter Joakim Wadskog i Advania iBiz.
Vil du vite mer om hvordan integrasjonsplattformen og AI kan forbedre forretningsprosesser, redusere kostnader og skape verdi for kundene dine?