Gjør regnskap med effektiv IT-støtte
Skytjenester

Gjør regnskap med effektiv IT-støtte

Accountor er mester i å håndtere mange og store tall, men økonomiselskapet liker å ha færrest mulig kontaktpunkter for IT-støtte.

– Sikkerhet, skalerbarhet og oppetid, sier Stig Valhovd, direktør for IKT og tjenesteutvikling i Accountor.

Last ned sjekkliste: Slik velger du riktig teknologipartner

Han nøler ikke når han skal beskrive hva Nord-Europas største selskap innen økonomi-og rådgivingstjenester har som absolutte krav til sine IT-systemer.

– Regnskapsføring, lønn og rådgivningstjenester blir kontinuerlig effektivisert og forbedret takket være nye digitale tjenester. Vår daglige drift er kritisk avhengig av en pålitelig IT-plattform, forklarer Valhovd.

For å møte dette kravet, valgte selskapet å sette bort IT-driften i Norge til Advania. Samarbeidet har nå vart gjennom en årrekke. 

– Accountor har en sentralisert driftsavtale med oss. Det betyr i praksis at vi tar oss av det meste som omhandler deres IT-plattform, forklarer Terje Pfefferkorn, Regionsdirektør Sør i Advania. Med over 70 kontorer over hele Norge, og kunder som effektivt skal kunne jobbe og kommunisere gjennom felles digitale løsninger, er kravet til oppetid høyt. Samtidig krever sikkerhet og digital forretningsutvikling kontinuerlig tilpasning av IT-systemet.

– Vi forvalter fagapplikasjoner og leverer en skreddersøm på alle IT-produkter et regnskapskontor trenger for å fungere. Det være seg økonomisystem, lønn, rapportering, ordre, logistikk og analyse, forklarer Terje Pfefferkorn.

Det lange samarbeidet med Accountor, har gjort at Advania i dag har inngående kjennskap til  regnskapsbransjens digitale behov.

– Advania ble valgt som partner da vi i Accountor skulle etablere ny felles IKT-plattform. Vår nåværende samarbeidsform har bestått siden 2013. Vi opplever Advania som en partner med høy fagkompetanse og stor forståelse for vår bransjens krav og behov. Det være seg tekniske løsninger, effektivisering og forretningsutvikling. Vi er spesielt fornøyd med å ha såkalt ”single-point-of-contact” når våre brukere har behov for hjelp eller bistand. Det betyr at våre henvendelser ikke blir flytende rundt på ulike helpdesk, men får konkret oppfølging raskt via ett sentralt kontaktpunkt, sier Stig Valhovd.

Merk: Denne kundereferansen ble produsert under tidligere merkenavn Visolit.

Relaterte artikler

Skytjenester NAF - En forlenget IT-arm

NAF - En forlenget IT-arm

Da NAF skulle åpne nytt senter i Bergen, ventet de utålmodig på utstyr som aldri kom. Da tok driftssjef Anders Oulie en telefon til Advania. Klokken 14 dagen etter var 22 skjermer levert på de nye kontorene. – De bare kastet...

Skytjenester VITA - En digital transformasjon

VITA - En digital transformasjon

Digital transformasjon i jakten på den beste kundeopplevelsen. I en bransje med stadig økende konkurranse, har kosmetikkjeden VITA gjennomført et omfattende digitalt transformasjonsprosjekt. Dette for å sørge for at...